'Plinking' breekt door, productplaatsing met links
Gokje: Talpa pakt dit in Nederland als eerste op, of Endemol: sterk verbeterde technologie om in video op geplaatste producten te klikken voor andere informatie of om deze te bestellen. Het kan allemaal met versie 3.0 van Videoclix. Nieuw is het dus niet maar sterk verbeterd, reden voor onder meer Sony, Disney, Dreamworks, maar ook een stel adverteerders om licenties te kopen.
Bij maker Elinetech kun je een aantal voorbeelden zien in Quicktime. Erg simpel, maar technisch werkt het goed. Vraag is uiteraard of mensen er het kijken voor willen onderbreken. Het best werkt dit dus niet bij een spannende Bond-film, maar bij bijvoorbeeld een modeshow van bikini's (vandaar bijgaand plaatje).
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens ClickZ mogen we spreken van 'plinking'. En ja hoor, Wikipedia heeft een beschrijving van plinking: maar het blijkt om iets anders te gaan, het schieten met pistolen op flessen water, tinnen kannen etc. Dat maakt dan een 'plink' geluid. Dus dat zal met reclame wel in figuurlijke zin worden gebruikt?
Precies staat het op deze blog van het MIT: productplaatsing met links is hiet 'product linking' of 'plinking'.
Honda, L'Oreal en Levi's worden als adverteerders genoemd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid