Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoezo oud?

Marketeers en brand managers moeten zich bliksemsnel inleven in en aanpassen aan de levensstijl van de nieuwe ouderen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gemiddelde babyboomer beschouwt zichzelf pas als oud wanneer hij 80 is – drie jaar na zijn vermoedelijke overlijden! En voor die tijd wil hij genieten van het leven. Het mag duidelijk zijn: ‘oud’ is niet meer wat het vroeger was. Wie zijn merken en producten wil verkopen aan de huidige én de toekomstige generatie zestig plussers moet zich dan ook dringend herbezinnen op de vier P’s.

related partner content for mobile comes here
  • Product: gebruiksgemak is belangrijk, maar ook ‘humanisering’ van producten door natuurlijke materialen en verfijnd kleurgebruik.
  • Prijs: luxemerken kunnen toegankelijk worden gemaakt door instapkortingen, kleine of proefverpakkingen en dergelijke.
  • Plaats: nieuwe verkoopkanalen als internet en callcenters mogen dan snel en goedkoop zijn, voor ouderen zijn ze minder aantrekkelijk; de traditionele kanalen met ‘ouderwetse’ dienstverlening genieten de voorkeur.
  • Promotie: bondgenootschappen met belangenorganisaties (bijvoorbeeld ouderenbonden) kunnen handig zijn; ook informele persoonlijke netwerken zijn een interessante optie voor ouderenmarketing.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in