Hoezo oud?
Marketeers en brand managers moeten zich bliksemsnel inleven in en aanpassen aan de levensstijl van de nieuwe ouderen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De gemiddelde babyboomer beschouwt zichzelf pas als oud wanneer hij 80 is – drie jaar na zijn vermoedelijke overlijden! En voor die tijd wil hij genieten van het leven. Het mag duidelijk zijn: ‘oud’ is niet meer wat het vroeger was. Wie zijn merken en producten wil verkopen aan de huidige én de toekomstige generatie zestig plussers moet zich dan ook dringend herbezinnen op de vier P’s.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Product: gebruiksgemak is belangrijk, maar ook ‘humanisering’ van producten door natuurlijke materialen en verfijnd kleurgebruik.
- Prijs: luxemerken kunnen toegankelijk worden gemaakt door instapkortingen, kleine of proefverpakkingen en dergelijke.
- Plaats: nieuwe verkoopkanalen als internet en callcenters mogen dan snel en goedkoop zijn, voor ouderen zijn ze minder aantrekkelijk; de traditionele kanalen met ‘ouderwetse’ dienstverlening genieten de voorkeur.
- Promotie: bondgenootschappen met belangenorganisaties (bijvoorbeeld ouderenbonden) kunnen handig zijn; ook informele persoonlijke netwerken zijn een interessante optie voor ouderenmarketing.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid