Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks frist logo op

Starbucks stapt het nieuwe decennium in met een opgefrist logo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag maakte de koffieketen mede uit monde van ceo bekend dat in de lente het Starbucks-logo de letters ‘Starbucks Coffee’ gaat verliezen, net als de zwarte kleur in het logo.

related partner content for mobile comes here

Schultz: ‘Het nieuwe logo is een combinatie van erkenning en respect van de erfenis van het merk, maar laat tegelijkertijd zien dat we klaar voor de toekomst zijn.'

Tot 1987 was het Starbucks logo bruin en heeft sindsdien een minimale aanpassingen ondergaan. Nu in maart dit jaar Starbucks 40 jaar bestaat, is het volgens het bedrijf in lijn met de tijdsgeest om met een nieuw logo te komen.

Howard Schultz: ‘De nieuwe interpretatie van het logo moet uitstralen: de liefde die we voor de koffie hebben, onze partners en de band met onze klanten.’

in het logo komt als het ware uit haar cirkel, wat volgens de ceo het merk de ruimte geeft ‘om vrij te zijn’. ‘We kijken verder dan koffie. Maar vergeet niet: de kwaliteit van de koffie en onze leidende positie in deze markt zal altijd centraal blijven staan.’

Starbucks wil hiermee meer nadruk leggen op zijn andere producten. De koffieketen schrijft in het persbericht dat de integriteit, kwaliteit en consistentie van deze producten trouw moeten blijven aan waar Starbucks voor staat, maar dat deze nieuwe brand identity het bedrijf de mogelijkheid moet geven te innoveren en nieuwe distributiekanalen te ontwikkelen. Starbucks: ‘Dit alles moet ervoor zorgen dat de huidige klanten van Starbucks zich thuis blijven voelen bij het merk, maar ook dat nieuwe klanten zich aangesproken voelen’.

De naam uit het logo verwijderen lijkt een risico, maar de zeemeermin in het groen was al zo dominant (en iconisch) in het oude logo, dat ik vermoed dat het nieuwe logo er geen schade van zal ondervinden. Integendeel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in