Speedo spint garen bij goldrush Michael Phelps
De Olympische Spelen in Beijing zijn nog maar halverwege, maar nu al is duidelijk dat Michael Phelps de onbetwiste koning zal worden van deze editie. Zijn jacht op 8x keer goud legt hem en zijn sponsors niet bepaald windeieren.
Phelps ontvangt een jaarlijkse gage van 5 miljoen dollar, gemiddeld 10x zoveel als zijn concurrenten voor hun inspanningen in het water krijgen. Hoofdsponsor Speedo kan ook niet ontevreden zijn over zijn prestaties: de zendtijd die door NBC aan Phelps in Beijing is besteed is momenteel al goed meer dan 3.6 miljoen dollar.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSpeedo heeft daarnaast aangegeven dat dankzij de sponsoring van de Amerikaan het badkledingmerk daadwerkelijk aantoonbare stijging van omzet te weeg heeft gebracht. "Phelps heeft zwemmen naar een ander niveau getild. Hij heeft ervoor gezorgd voor een veel cooler imago, waarmee een jonge doelgroep wordt aangesproken anders dan de competitiezwemmers," aldus een woordvoerder.
Opmerkelijk aan het verhaal is dat Speedo Phelps op 19-jarige leeftijd al een bonus van 1 miljoen dollar in het vooruitzicht stelde, wanneer hij het legendarische record van Mark Spitz uit 1972 (7 gouden medailles) zou evenaren of verbeteren. Die bonus was geldig tot en met de huidige spelen in Beijing, Phelps is nu 23.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid