Overslaan en naar de inhoud gaan

Speedo spint garen bij goldrush Michael Phelps

De Olympische Spelen in Beijing zijn nog maar halverwege, maar nu al is duidelijk dat Michael Phelps de onbetwiste koning zal worden van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zijn nog maar halverwege, maar nu al is duidelijk dat Michael Phelps de onbetwiste koning zal worden van deze editie. Zijn jacht op 8x keer goud legt hem en zijn sponsors niet bepaald windeieren.

related partner content for mobile comes here

Phelps ontvangt een jaarlijkse gage van 5 miljoen dollar, gemiddeld 10x zoveel als zijn concurrenten voor hun inspanningen in het water krijgen. Hoofdsponsor kan ook niet ontevreden zijn over zijn prestaties: de zendtijd die door aan Phelps in Beijing is besteed is momenteel al goed meer dan 3.6 miljoen dollar.

Speedo heeft daarnaast aangegeven dat dankzij de sponsoring van de Amerikaan het badkledingmerk daadwerkelijk aantoonbare stijging van omzet te weeg heeft gebracht. "Phelps heeft zwemmen naar een ander niveau getild. Hij heeft ervoor gezorgd voor een veel cooler imago, waarmee een jonge doelgroep wordt aangesproken anders dan de competitiezwemmers," aldus een woordvoerder.

Opmerkelijk aan het verhaal is dat Speedo Phelps op 19-jarige leeftijd al een bonus van 1 miljoen dollar in het vooruitzicht stelde, wanneer hij het legendarische record van Mark Spitz uit 1972 (7 gouden medailles) zou evenaren of verbeteren. Die bonus was geldig tot en met de huidige spelen in Beijing, Phelps is nu 23.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in