Overslaan en naar de inhoud gaan

Spaarlampen: Philips en Ikea favoriet

Research International vroeg aan 200 consumenten hoe het met de spaarlampen in de Nederlandse huizen is gesteld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

vroeg aan 200 consumenten hoe het met de spaarlampen in de Nederlandse huizen is gesteld.

related partner content for mobile comes here

75 procent geeft aan spaarlampen in huis te hebben, naast vele andere soorten lampen. De gemiddelde Nederlander heeft gemiddeld vijf verschillende type lampen in huis, met toch nog op nummer één de oude vertrouwde gloeilamp (79 procent).

Voor een gloeilamp gaan we meestal naar de supermarkt en kopen daar tegelijk met de andere boodschappen een voorraadje gloeilampen. Vaak zijn dit supermarkthuismerken (in 43 procent van de gevallen), maar traditioneel wordt merk het meest gekocht (45 procent).

Voor een spaarlamp bezoekt men vaker een doe-het-zelfzaak of een bouwmarkt (27 procent), dan de supermarkt. De helft van de consumenten kiest dan ook voor het merk Philips, maar 35 procent geeft aan voor een spaarlamp naar te gaan.

Hét nadeel van de spaarlamp is voor Nederlanders de prijs. Een spaarlamp kost gemiddeld 7 euro, tegenover een gloeilamp van gemiddeld 0,90 euro. Een derde van de consumenten geeft dan ook aan spaarlampen te kopen wanneer er een aanbieding is.

66 procent let bij de aanschaf op de prijs. 43 procent van de consumenten let ook op het energieverbruik. Vrouwen letten daar overigens meer op dan mannen.

(bron: Tijdschrift voor Marketing 06-2008)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in