Overslaan en naar de inhoud gaan

Smiths wordt Lay’s

De smaak was al gelijkgetrokken, maar nu verdwijnt ook de sinds 1958 gebruikte merknaam Smiths uit de zoutjesschappen om plaats te maken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een opvallende beslissing voor een merk dat een naamsbekendheid geniet van 99 procent en een marktaandeel van ruim zestig procent. Moederbedrijf Frito-Lay, dat deel uitmaakt van Pepsi, volgt hiermee de trend van het schrappen van merknamen die Unilever met het snijden in het spectrum van zuivelmerken ook al enige tijd volgt.

related partner content for mobile comes here

Deze week is met het vervangen van de zoutjeszakken begonnen en het is de bedoeling dat er over circa zes weken geen Smiths-zak meer te krijgen is. De vertrouwde naam wordt overigens nog wel enige tijd klein op de zakken afgedrukt. Ondertussen gaat de fabrikant uitgebreid adverteren om de nieuwe merknaam te introduceren. Het daarmee gemoeide budget wil Smiths niet noemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in