Overslaan en naar de inhoud gaan

'Tegenvallende advertentie-inkomsten print in 2001'

Dagbladen en tijdschriften wacht door een conjunctuuromslag een minder goed advertentiejaar, zo verwachten beursanalisten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze zeggen in De Telegraaf dat VNU (dat zijn tijdschriften verkoopt), Reed Elsevier en Wolters Kluwer daar weinig van zullen merken. Wel de traditionelere 'papieren' uitgeverijen zoals De Telegraaf en Wegener. Volgens Johan Rol van Effectenbank Stroeve wordt bij die uitgevers zo'n 70 procent van de omzet uit advertenties gehaald. "De afgelopen jaren waren top voor advertentie-inkomsten, maar dat zie ik dit jaar niet gebeuren." Dennis Siemelink van Delta Lloyd denkt dat vooral Wegener het met zijn regionale- en huis-aan-huis bladen moeilijk krijgt. "Die zijn afhankelijker van advertenties." Bestuursvoorzitter Jan Houwert van Wegener kondigde eerder deze week al aan dat hij daarbij ook hogere kosten voor dagbladen verwacht (cao-lonen, distributiekosten en hogere papierprijs).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in