Small is the new big
Blauw is het nieuwe zwart, Chinees is het nieuwe Engels en ja, Seth Godin beweert dus dat Small het nieuwe Big is. Leuk, omdat je meteen wel wat voelt voor zo'n contemporaine maar vergankelijke stellingname. En och, Seth Godin; je hebt de 'lovers' en de 'haters'. Helaas is het maar één uitspraak uit een dik driehonderd pagina's tellend boek, dat een soort observatieherbarium is van Seth zelf.
Wat dat betreft was ikzelf als 'nouveau entrepreneur' van een lief, klein marketingcommunicatiebureau met wereldveroverende aspiraties toch een beetje beteuterd dat de de vlag geenszins de lading dekt, maar enkel betrekking heeft op een van de vele beroepsoprispingen van de auteur. Tja, ik had graag een goed geconstrueerd offensief willen lezen van Godin tegen de gevestigde cultuur van grote bureaus en netwerken, al was het maar om mij de herfst met een nazomers gevoel in te loodsen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVertrouwen van een marketing-goeroe die heel briljante met soms heel middelmatige inzichten afwisselt. Dit keer helt het boek naar mijn smaak een beetje over naar vrijblijvende contemplaties die, onder pressie van de met het contract wapperende uitgever, in allerijl in boekvorm zijn geperst. Toch is en blijft het Godin, en blijven zijn waarnemingen scherp, 'crispy' en van tijd tot tijd confronterend. John McEnroe speelde vroeger ook nooit een hele wedstrijd slecht. Want grootmeesters kunnen ook op hun zwakke momenten iets van hun briljantie laten blikkeren.
En daarom is het boek, als alfabetische monoloog van de hersenspinsels van Godin, best geschikt voor speciale gelegenheden. Voor aan het strand, aan het ontbijt, in de trein, in bad en tja toch ook een beetje voor op het toilet. Kies een letter, sla een bladzij open en laat je even meenemen in de gedachtewereld van Godin.
En o ja, met die titel was ik het toch al roerend eens. Daar hoef je het boek niet voor te lezen. Maar dit boek betekent toch hopelijk niet het einde van de grote, omnicausale marketingtheorieën van Godin? Nee, god zij dank lees ik nog net: "Small is the new big only when the person running the small thinks big". Oef! Da's lekker!!!!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid