Overslaan en naar de inhoud gaan

Small is the new big

Blauw is het nieuwe zwart, Chinees is het nieuwe Engels en ja, Seth Godin beweert dus dat Small het nieuwe Big is. Leuk, omdat je meteen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Blauw is het nieuwe zwart, Chinees is het nieuwe Engels en ja, beweert dus dat Small het nieuwe Big is. Leuk, omdat je meteen wel wat voelt voor zo'n contemporaine maar vergankelijke stellingname. En och, Seth Godin; je hebt de 'lovers' en de 'haters'. Helaas is het maar één uitspraak uit een dik driehonderd pagina's tellend boek, dat een soort observatieherbarium is van Seth zelf.

related partner content for mobile comes here

Wat dat betreft was ikzelf als 'nouveau entrepreneur' van een lief, klein marketingcommunicatiebureau met wereldveroverende aspiraties toch een beetje beteuterd dat de de vlag geenszins de lading dekt, maar enkel betrekking heeft op een van de vele beroepsoprispingen van de auteur. Tja, ik had graag een goed geconstrueerd offensief willen lezen van Godin tegen de gevestigde cultuur van grote bureaus en netwerken, al was het maar om mij de herfst met een nazomers gevoel in te loodsen.

Vertrouwen van een marketing-goeroe die heel briljante met soms heel middelmatige inzichten afwisselt. Dit keer helt het boek naar mijn smaak een beetje over naar vrijblijvende contemplaties die, onder pressie van de met het contract wapperende uitgever, in allerijl in boekvorm zijn geperst. Toch is en blijft het Godin, en blijven zijn waarnemingen scherp, 'crispy' en van tijd tot tijd confronterend. John McEnroe speelde vroeger ook nooit een hele wedstrijd slecht. Want grootmeesters kunnen ook op hun zwakke momenten iets van hun briljantie laten blikkeren.

En daarom is het boek, als alfabetische monoloog van de hersenspinsels van Godin, best geschikt voor speciale gelegenheden. Voor aan het strand, aan het ontbijt, in de trein, in bad en tja toch ook een beetje voor op het toilet. Kies een letter, sla een bladzij open en laat je even meenemen in de gedachtewereld van Godin.

En o ja, met die titel was ik het toch al roerend eens. Daar hoef je het boek niet voor te lezen. Maar dit boek betekent toch hopelijk niet het einde van de grote, omnicausale marketingtheorieën van Godin? Nee, god zij dank lees ik nog net: "Small is the new big only when the person running the small thinks big". Oef! Da's lekker!!!!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in