De gevaren van een verkeerde marketingmix
Bedrijven moeten bij het bedenken van marketingcampagnes goed bedenken of het merkimago niet in gevaar komt. Veel grote merken zijn door…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
- Aannemen dat het merkimago zichzelf wel in stand houdt en nauwelijks investeringen nodig heeft;
- Investeren in een verkeerde mix van promotie, sponsoring en reclame;
- Marketinginitiatieven verkeerd timen, zoals een grote reclamecampagne starten als er net negatieve publiciteit over het bedrijf de ronde doet;
- Te veel geld steken in het verbeteren van merkaspecten die de consument onverschillig laten;
- Een verkeerde positionering waardoor klanten afhaken, zoals een scherpe prijsstelling als klanten vooral om service vragen;
- Uitgaan van merkeigenschappen die gedateerd zijn, hun relevantie hebben verloren of zelfs negatieve connotaties hebben gekregen;
- Het overkoepelende merk te ver uitrekken om geld uit te sparen, terwijl aandacht voor individuele submerken met hun eigen doelgroep meer op zou leveren;
- Een merk laten verwateren door steeds meer doelgroepen te zoeken;
- Verkeerde merkindicatoren meten;
- Proberen een dood merk opnieuw tot leven te wekken;
- Onvoldoende follow-up leveren na een succesvolle campagne. Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid