Overslaan en naar de inhoud gaan

De gevaren van een verkeerde marketingmix

Bedrijven moeten bij het bedenken van marketingcampagnes goed bedenken of het merkimago niet in gevaar komt. Veel grote merken zijn door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
  • Aannemen dat het merkimago zichzelf wel in stand houdt en nauwelijks investeringen nodig heeft;
  • Investeren in een verkeerde mix van promotie, sponsoring en reclame;
  • Marketinginitiatieven verkeerd timen, zoals een grote reclamecampagne starten als er net negatieve publiciteit over het bedrijf de ronde doet;
  • Te veel geld steken in het verbeteren van merkaspecten die de consument onverschillig laten;
  • Een verkeerde positionering waardoor klanten afhaken, zoals een scherpe prijsstelling als klanten vooral om service vragen;
  • Uitgaan van merkeigenschappen die gedateerd zijn, hun relevantie hebben verloren of zelfs negatieve connotaties hebben gekregen;
  • Het overkoepelende merk te ver uitrekken om geld uit te sparen, terwijl aandacht voor individuele submerken met hun eigen doelgroep meer op zou leveren;
  • Een merk laten verwateren door steeds meer doelgroepen te zoeken;
  • Verkeerde merkindicatoren meten;
  • Proberen een dood merk opnieuw tot leven te wekken;
  • Onvoldoende follow-up leveren na een succesvolle campagne. Bron: Marketing Management
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in