Overslaan en naar de inhoud gaan

Shell favoriete werkgever onder hoogopgeleiden

Uit het onderzoek van TMG Arbeidsmarkt ImagoMonitor 2013 blijkt dat Shell op nr. 1 staat, op de voet gevolgd door Rabobank en Microsoft.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Keuze werkgever

related partner content for mobile comes here

Het ImagoMonitor onderzoek peilt vooraf welke aspecten zwaar wegen bij de keuze voor een werkgever. De top 5 aspecten onder ruim 2.000 hoogopgeleide studenten, starters en (young) professionals zijn:
1. Goede werksfeer/leuke collega’s
2. Intellectuele uitdaging/werk met inhoud en diepgang
3. Hoog salaris/goede secundaire arbeidsvoorwaarden
4. Goede opleidingen/coaching
5. Grote baanzekerheid

Uit het onderzoek blijkt dat er verschillen zijn onder de diverse doelgroepen:

• Vrouwen versus mannen
Goede werksfeer en intellectuele uitdaging staan zowel bij vrouwen als bij mannen op nr. 1 en 2 bij de keuze voor een werkgever, maar bij vrouwen wegen deze aspecten wel zwaarder dan bij de mannen.
• Aantal jaar werkervaring
Young professionals (max. 3 jaar werkervaring) en professionals hechten relatief meer belang aan intellectuele uitdaging en een hoog salaris dan studenten en starters
• Opleidingsniveau
Hbo’ers hechten meer waarde aan grote baanzekerheid ten opzichte van wo’ers.

Scores per aspect
Voor hoogopgeleiden is goede werksfeer het belangrijkst in hun keuze voor een werkgever. De bedrijven die op dit aspect hoog scoren zijn:
1. IKEA
2. Jumbo
3. Bol.com

Hoopopgeleiden associëren intellectuele uitdaging met de juridische branche. De juridische kantoren domineren op het aspect intellectuele uitdaging. De top 3:
1. Houthoff Buruma
2. Kennedy Van der Laan
3. De Brauw Blackstone Westbroek

Over TMG Arbeidsmarkt ImagoMonitor
Een jaarlijks online imago-onderzoek, waarbij het imago van ruim 100 bedrijven onder de loep wordt genomen. Dit jaar deden ruim 2.000 hoogopgeleide studenten, starters en (young) professionals mee aan het onderzoek. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Bureau Consumenten Onderzoek, in opdracht van TMG Arbeidsmarkt.

Eind april werd ook al bekend gemaakt dat is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in