Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Ziggo - Golden Seats

Ziggo is een campagne gestart om het bezoek aan de Amsterdamse concertzaal Ziggo Dome te promoten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Muziekliefhebbers maken in de Golden Seats-campagne kans om een jaar lang alle concerten gratis te kunnen bezoeken, samen met een vriend, als ze op basis van de daadwerkelijke Ziggo Dome concertagenda drie of meer vrienden uitnodigen voor het concert dat zij met hen willen zien.

related partner content for mobile comes here

Bureau RIDE is verantwoordelijk voor concept en realisatie van de campagne.

‘In 3 weken tijd is een het idee uitgewerkt tot een grote campagne, uitgevoerd en live gegaan’, meldt Mark de Kock, managing partner van RIDE.

Bereik
De campagne ging 24 juni van start, met een aankondiging op radiozender 538 en de ‘’ (de prijs is dan ook alleen te winnen door Facebookgebruikers).
Die avond zagen de bezoekers van het Rihanna-concert op de Ziggo Dome video wall, die het pand van de buitenkant bedekt, een video ter aankondiging van de campagne, net als op interne displays.

Daarnaast zijn er abri’s in het landgeplaatst. Ook binnen alle ‘owned’ middelen van Ziggo wordt de campagne gepromoot. De campagne loopt in totaal drie weken, op 17 juli wordt de winnaar bekendgemaakt op 538.

De eerste resultaten zijn al bekend, meldt De Kock: ‘In de eerste week van de campagne steeg de fanbase van Ziggo naar meer dan 25 procent is het campagnebereik groot.’

Ziggo Dome trok in het eerste jaar van zijn bestaan (2012) ruim 900.000 bezoekers. In die tijd werden er ruim 90 evenementen gehouden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in