Overslaan en naar de inhoud gaan

Van verzonnen sprookje naar bruisende werkelijkheid

De TrendRede wordt op 10 september alweer voor de vierde maal uitgesproken. In aanloop naar de TrendRede kijken trendwatchers terug en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wordt op 10 september alweer voor de vierde maal uitgesproken. In aanloop naar de TrendRede kijken trendwatchers terug en vooruit en geven zij in een wekelijkse blogserie hun visie op deze toekomst. Deze week: toekomstpsycholoog Tom Kniesmeijer.

related partner content for mobile comes here

Het oude is klaar
Overal om ons heen vallen de oude instituten om. Reclame is er één van. Commerciële communicatie is uitgevonden om intrinsieke eigenschappen van producten over het voetlicht te brengen: ‘Truth Well Told’. Om die communicatie structuur te geven zijn aan producten merken gehangen. Helaas is het vak al merkdenkend doorgeschoten in zichtbaarheid en heeft het de tastbaarheid uit het oog verloren. Terwijl de meeste merken een guitige jonge avatar door het beeld laten huppelen, schuilen achter de schermen vroegoude en gestreste managers. Ze zijn hun essentie uit het oog verloren en proberen die zinledigheid te verhullen door te strooien met loze beloften. De miljoenen vervliegen met campagnes waarin ‘de klant centraal’ staat. In de praktijk komt het er op neer dat de klant van alle kanten bekogeld wordt met zinloze boodschappen.

Het nieuwe bruist
De velletjes vol nietszeggende merkwaarden (innovatief, betrouwbaar, klantgericht) kunnen de vuilnisbak in en ontmoeten daar verscheurde brand keys en half verbrande segmentatiemodellen. Gelukkig maar. Het is tijd om uw verhaal terug te halen. Het echte verhaal dan hè, niet het merksprookje. Consumenten willen niet lastig gevallen worden met een sprookje, ze zoeken herkenning in een bruisende ontmoeting. Werkelijk verbinding maken lukt alleen vanuit authentiek gedrag.

Lees verder op .

Op dinsdag 10 september wordt in Utrecht CS voor de vierde keer de TrendRede uitgesproken. Wil je bij de TrendRede 2014 aanwezig zijn? Meld je dan op vanaf 2 september a.s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in