Overslaan en naar de inhoud gaan

'Reclamebureaus moeten radicalere keuzes durven maken'

Reclamebureaus moeten veel radicalere keuzes durven maken. Dat zegt directeur Pim van der Feltz van Google Nederland deze week in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reclamebureaus zijn onvoldoende doordrongen van de gevolgen die de  verschuiving in mediagebruik naar online met zich meebrengt, stelt Van der Feltz in een dubbelinterview met Ralph Wisbrun. Vanuit een jarenlange massamediale traditie zijn de reclame bureaus gewend om rekening te houden met de voorkeuren van een breed publiek. Een groeiend deel van de mediaconsumptie vindt  echter online plaats. Communicatie is hier veel gerichter.

related partner content for mobile comes here

Reclamebureaus hoeven minder rekening te houden met de algemene smaak. In plaats daarvan kunnen ze zich richten op specifieke doelgroepen. Wat Van der Feltz betreft komt dit nog onvoldoende in het werk van bureaus tot uiting. 

Een typerend kenmerk van online communicatie is bovendien dat je hier interactie kunt creëren. Een voor de hand liggende vaststelling, wellicht, maar volgens de Google-directeur wel met vergaande implicaties. &;Het gevolg hiervan is dat de gebruiker deel uitmaakt van de campagne. En dat betekent dat je veel radicalere keuzes kunt maken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in