Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers onderschatten impact telefoon

Marketeers onderschatten de rol van het telefoongesprek in het aankoopproces schromelijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent ResponseTap bij meer dan tweeduizend Britse consumenten en interviews met tweehonderdvijftig marketingmanagers. Hun aandacht richt zich vooral op het online aankoopproces en niet op telefoontjes, blijkt uit de resultaten. Meer dan de helft van de marketeers (52 procent) geeft aan geen goed inzicht te hebben in de bijdrage van telefoongesprekken aan de verkoop.

related partner content for mobile comes here

Onderschat

Daardoor wordt de impact van het mobiele platform op het aankoopproces volgens ResponseTap meestal gevoelig onderschat. Marketeers moeten volgens het rapport dan ook inspanningen doen om het telefoonverkeer van klanten te analyseren.

Die bijdrage van telefoon bij aankopen is nog altijd groot, zo blijkt uit de cijfers.  Bijna driekwart (72 procent) van de marketingmanagers geeft aan dat meer dan een kwart van hun omzet via de telefoon wordt behaald. Bij 46 procent is dat zelfs meer dan de helft. Ook geeft één op drie consumenten aan eerst te willen bellen met een webwinkel voordat tot een online aankoop wordt overgegaan. Bij vijfenvijftigplussers is dat cijfer  met 41 procent iets hoger.

Wel willen, niet doen

Het is een mythe dat de marketeer met het volgen van alleen de online activiteit van de klant een compleet beeld krijgt over de consument, aldus ResponseTap. Dat voegt toe dat 82 procent van de marketeers zelf toegeeft het belangrijk te vinden dat online marketing aan offline verkoop zou worden gekoppeld, maar daar in de praktijk onvoldoende aandacht aan besteedt.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in