Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Nationale Postcode Loterij misleidend

De reclame van de Nationale Postcode Loterij waarin wordt gesuggereerd dat mensen een studioplaats kunnen winnen voor de opname van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt de Reclame Code Commissie (RCC). Een inwoner van Apeldoorn had zich bij de RCC beklaagd over een mailing van de postcodeloterij waarin mensen werden aangespoord om via internet een code te activeren. Daarmee kunnen ze een plekje in de studio winnen. De klager stelde eerst een zogeheten gouden koffertje te moeten kopen van 8,50 euro, een extra lot, voordat hij kon meedingen.

related partner content for mobile comes here

Ook al bestaat er geen verplichting om de gouden koffer aan te schaffen om in aanmerking te komen voor de studioplaats, oordeelt de RCC dat de reclame misleidend is. ‘Het blijkt onvoldoende uit de website. Het is allerminst duidelijk dat men deze websitepagina aan zich voorbij kan laten gaan zonder daarmee de kans op een studioplaats te verspelen', aldus de RCC.
De commissie adviseert de Postcode Loterij om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in