Reclame Nationale Postcode Loterij misleidend


Dat stelt de Reclame Code Commissie (RCC). Een inwoner van Apeldoorn had zich bij de RCC beklaagd over een mailing van de postcodeloterij waarin mensen werden aangespoord om via internet een code te activeren. Daarmee kunnen ze een plekje in de studio winnen. De klager stelde eerst een zogeheten gouden koffertje te moeten kopen van 8,50 euro, een extra lot, voordat hij kon meedingen.
Ook al bestaat er geen verplichting om de gouden koffer aan te schaffen om in aanmerking te komen voor de studioplaats, oordeelt de RCC dat de reclame misleidend is. ‘Het blijkt onvoldoende uit de website. Het is allerminst duidelijk dat men deze websitepagina aan zich voorbij kan laten gaan zonder daarmee de kans op een studioplaats te verspelen', aldus de RCC.
De commissie adviseert de Postcode Loterij om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid