Overslaan en naar de inhoud gaan

Effie-jury vrijgevig met vijf keer goud

Met zeventien bekroningen is de Effie-jury dit jaar uitzonderlijk vrijgevig. De vijf Gouden Effies gingen gisteren naar 3FM ('Serious…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever is de meest succesvolle opdrachtgever, met goud en brons voor Unox en Robijn. Grote winnaars aan bureauzijde zijn TBWANeboko (goud voor Unox en AH) en Y&R Not Just Film (goud voor 3FM en Actimel). Publicis won goud met de personeelscampagne van de Landmacht.

related partner content for mobile comes here

Ook Van Walbeek Etcetera maakte in het KIT een dubbelslag, met twee keer zilver (Bol.com en NRC.next). Het overige zilver ging naar Amstel ('Ons bier', Doom & Dickson), Milner (FHV BBDO), Nierstichting ('De Niercheck', XXS) en de lancering van Glamour (BSUR Agency). Bronzen Effies werden uitgereikt aan ABN Amro (het beleggingsproduct Turbo's, begeleid door Clockwork), Coca-Cola (4Pack-introductie, Selmore), De Friesland ('de zorgeloze basisverzekering', Weda Groep), De Lotto (Krasloten, DDB), Monsterboard.nl (BeyenMeyer) en Robijn (Ubachs Wisbrun/JWT).

Van de 22 genomineerde cases (uit 53 inzendingen) wonnen er vijf geen prijs: Centraal Beheer, Nuon, Schiphol, WC-eend en de verkiezingscampagne van het CDA. 'Het gaat om communicatie-effect op het behaalde resultaat, maar bij politieke partijen lopen er zoveel dingen door elkaar heen', zegt de nieuwe juryvoorzitter Alexander Ribbink (TomTom) vandaag in Adformatie. Over de hele linie is hij heel positief: 'Ik ben onder de indruk van de professionaliteit waarmee er met communicatie wordt omgegaan.'
Lees meer over de chaotisch verlopen uitreiking op .
Op de foto van Frans Schellekens: alle gouden Effie-winnaars.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in