Effie-jury vrijgevig met vijf keer goud


Unilever is de meest succesvolle opdrachtgever, met goud en brons voor Unox en Robijn. Grote winnaars aan bureauzijde zijn TBWANeboko (goud voor Unox en AH) en Y&R Not Just Film (goud voor 3FM en Actimel). Publicis won goud met de personeelscampagne van de Landmacht.
Ook Van Walbeek Etcetera maakte in het KIT een dubbelslag, met twee keer zilver (Bol.com en NRC.next). Het overige zilver ging naar Amstel ('Ons bier', Doom & Dickson), Milner (FHV BBDO), Nierstichting ('De Niercheck', XXS) en de lancering van Glamour (BSUR Agency). Bronzen Effies werden uitgereikt aan ABN Amro (het beleggingsproduct Turbo's, begeleid door Clockwork), Coca-Cola (4Pack-introductie, Selmore), De Friesland ('de zorgeloze basisverzekering', Weda Groep), De Lotto (Krasloten, DDB), Monsterboard.nl (BeyenMeyer) en Robijn (Ubachs Wisbrun/JWT).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Van de 22 genomineerde cases (uit 53 inzendingen) wonnen er vijf geen prijs: Centraal Beheer, Nuon, Schiphol, WC-eend en de verkiezingscampagne van het CDA. 'Het gaat om communicatie-effect op het behaalde resultaat, maar bij politieke partijen lopen er zoveel dingen door elkaar heen', zegt de nieuwe juryvoorzitter Alexander Ribbink (TomTom) vandaag in Adformatie. Over de hele linie is hij heel positief: 'Ik ben onder de indruk van de professionaliteit waarmee er met communicatie wordt omgegaan.'
Lees meer over de chaotisch verlopen uitreiking op Adfoblog.
Op de foto van Frans Schellekens: alle gouden Effie-winnaars.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid