Overslaan en naar de inhoud gaan

Aafke Huininga leidt Burson-Marsteller Nederland

“De afgelopen jaren ben ik steeds in de gelegenheid gesteld iets totaal anders te gaan doen binnen onze eigen organisatie,” aldus Aafke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Profiel
Naam: Aafke Huininga
Leeftijd: 58
Thuissituatie: alleenstaand
Kinderen: geen
Is sinds 1 juni: Managing Director Burson-Marsteller Amsterdam. De aanstelling is onderdeel van een serie veranderingen in het Europese management team. Heidi Sinclair, CEO van BM Europa gaat de wereldwijde communicatie doen voor de Bill and Melinda Gates Foundation. Zij wordt opgevolgd door Jeremy Galbraith, huidig CEO van BM Brussel. Was: Managing Director Burson-Marsteller Brussel, verantwoordelijk voor de Belgische markt
Werkte eerder: zeven jaar als Managing Director voor Burson-Marsteller Brussel als expert in corporate en crisis communicatie en media relaties. Trad in 1990 in dienst bij BM in Den Haag, waarna zij van 1996 tot 2000 de Poolse markt leidde. Werkte daarvoor als corporate public relations manager voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen, in de journalistiek en bij Rabobank Nederland.
Als ik niet werk…besteed ik het grootste gedeelte van mijn vrije tijd aan het opknappen en inrichten van mijn huis in Frankrijk en het ontvangen van familie en vrienden daar

related partner content for mobile comes here

Je werkte hiervoor al bij Burson-Marsteller Brussel en nu ben je weer terug bij BM Nederland, is er een verschil in bedrijfscultuur tussen de Brusselse en de Amsterdamse vestiging?
De bedrijfscultuur is vergelijkbaar, alleen richt ons bureau in Brussel zich hoofdzakelijk op Europese Public Affairs en is Burson-Marsteller in Nederland overwegend actief op het gebied van corporate communicatie voor Nederlandse en internationale bedrijven. De cultuur van Burson-Marsteller in al onze vestigingen heeft echter duidelijke overeenkomsten.

Je volgt op die is vertrokken naar CSM. Wat neem je van hem over en wat pak je anders aan?
Een groot aantal dingen blijft gelijk, maar er zullen ook veranderingen zijn. Op dit moment kan ik daarover nog weinig over zeggen omdat we daar als team mee aan het voorbereiden zijn.

Er is veel aan het veranderen in de organisatie van BM. Dat vergt ook interne communicatie. Hoe pakken jullie dat aan?
Burson-Marsteller besteedt veel aandacht aan de interne communicatie, en meer in het bijzonder aan training en ontwikkeling en het uitwisselen van kennis en ervaring. Ook hebben we een nieuwe website en een nieuw intranet, BM Source, zodat we nog beter dan voorheen onderling verbonden zijn en kunnen communiceren. De nieuwe wereldwijde huisstijl met drie gekleurde wereldbollen, is een uiting van de grote verandering die Burson-Marsteller in de afgelopen periode heeft doorgemaakt.

Wat zijn je lange termijn ambities voor de communicatie voor BM?
Een sterke groei van de internationale communicatie advisering vanuit Nederland in nauwe samenwerking met ons wereldwijde netwerk van eigen kantoren en affiliates. Vanuit Nederland zijn zoveel bedrijven actief over de hele wereld en wij hebben veel ervaring en succes met het opzetten en begeleiden van internationale communicatietrajecten. Deze activiteiten kunnen vanuit Amsterdam nog verder worden ontwikkeld.

Je werkt al 17 jaar voor BM, ben je nooit in de verleiding gekomen om iets anders te gaan doen?
In de afgelopen jaren ben ik steeds in de gelegenheid gesteld iets totaal anders te gaan doen binnen onze eigen organisatie. Na Den Haag, ging ik naar Warschau en toen naar Brussel, van waaruit ik zeer uiteenlopende opdrachten heb kunnen vervullen zoals de evaluatie van de communicatie rond de introductie van de euro voor de Europese Commissie, en verschillende multinationale communicatietrajecten. Ook heb ik de afgelopen drie jaar de leiding gehad over het corporate training programma van Burson-marsteller als Dean of Burson-Marsteller University (B-MU). Bij Burson-Marsteller krijg je de kans jezelf internationaal te ontwikkelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in