'Fabrikant moet consument beter voorlichten'


Dat blijkt uit een inventarisatie van de Consumentenautoriteit. ‘De Consumentenautoriteit heeft naar aanleiding van een inventarisatie van sets algemene voorwaarden in diverse sectoren voor duurzame consumptiegoederen geconstateerd, dat deze vaak ten onrechte de rechten van consumenten op diverse gebieden inperken', meldt de instantie.
Zo wordt de koper volgens de autoriteit met een ondeugdelijk product vaak ten onrechte doorverwezen naar de fabrikant terwijl de klant in eerste instantie bij de winkelier terecht zou moeten kunnen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok stellen winkeliers ten onrechte dat er geen rechten kunnen worden ontleend aan een afgesproken levertermijn en stellen ze dat klagen over een defect product alleen mogelijk is binnen veertien dagen terwijl de wettelijke termijn hiervoor twee maanden is.
De instantie gaat het onderzoek naar de voorwaarden de komende tijd uitbreiden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid