Overslaan en naar de inhoud gaan

Ieder z'n mobiel

Mijn mobiele telefoon moet vooral functioneel zijn. Hoe het er uit ziet zal mij eigenlijk een worst wezen. Toch is er blijkbaar een enorme…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrijdag 29 juni is natuurlijk De Grote Dag voor de : die is dan in het echt te zien en te koop in de VS. Apple op de telefoontjesmarkt, dat snap ik nog wel. Mijn verbazing zit 'm er meer in dat steeds meer merken uit totaal andere branches mobieltjes ontwerpen.

related partner content for mobile comes here

Automobiel
bij de vleet. Eerst de Italianen Ferrari en Lamborghini, en nu ook Porsche, Mercedes en Hummer.

Zo worden de dure automerken ook voor de kleine portemonnaie bereikbaar en de gebruiker kan zich zo toch identificeren met die merken. Gewoon even je mobiel op tafel leggen en iedereen kan zien dat je heus wel een Porsche of Mercedes hebt.

Klerenmobiel
En nu komt er ook een . Er was al . Bellen met kledingmerken dus. Deze categorie is wel een interessante: het toont aan dat kleding steeds minder vaak identiteit geeft. "Andere bezittingen of uiterlijkheden hebben de functie van 'hier ben ik' of 'dit ben ik' tenminste deels overgenomen. Dat zijn natuurlijk mobiele telefoons, maar ook andere gadgets als iPods."

Als 'identiteit' steeds minder aan kleding en steeds meer aan mobieltjes gevende rol wordt ontleend, is het toch wel boeiend dat kledingmerken zich - via de mobieltjesmarkt - alsnog als identiteitgevers proberen te te profileren.

Playmobil
Welke merken volgen op de mobieltjesmarkt? Of: zijn ze er misschien al? Met een beetje fantasie kom je een heel eind: sportmerken, drankmerken, popsterren, noem maar op.

Uit jeugdsentiment én omwille van de woordgrap zou ik misschien voor één merk willen vallen: bellen met een Playmobil, dat lijkt me wel wat.

Goed, ieder z'n mobiel dus. Maar of de gesprekken er nou beter op worden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in