Overslaan en naar de inhoud gaan

W+K en 180 op shortlist Titanium Lions

Twee Nederlandse bureaus zijn vertegenwoordigd op de shortlist Titanium & Integrated bij het reclamefestival in Cannes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze award die zaterdagavond wordt uitgereikt, wordt gezien als de meest felbegeerde van de week. Wieden+Kennedy staat twee keer op de lijst met de case Joga Bonito voor Nike en met The Coke side of Life voor Coca-Cola.

related partner content for mobile comes here

180 Amsterdam dingt mee met de nieuwe Impossible is Nothing-campagne voor Adidas. Nederlandse bureaus stuurden in totaal 16 cases in, ruim drie keer zoveel als vorig jaar. De Verenigde Staten heeft veruit de meeste nominaties, namelijk 19. Australië, Japan en Groot-Brittannië doen het ook goed.

Het is voor het eerst dat deze categorie officieel de naam ‘integrated’ draagt. De Titanium Leeuw werd in 2003 in het leven geroepen om de korte internetfilms ‘The hire’ voor BMW te kunnen eren, omdat deze inzending in geen van de andere categorieën officieel kon worden bekroond.

Sindsdien gaf iedere jury een andere interpretatie aan de prijs. De ene jury vond dat er ieder jaar maar een excellente inzending kon worden bekroond, terwijl een volgende jury er dan weer vier bekroonde. Nu heeft de organisatie bepaald dat de Titanium Leeuwen kunnen worden uitgereikt aan de beste geïntegreerde cases van het jaar. De Grand Prix wordt slechts toegekend aan ‘adembenemende’ en ‘baanbrekende’ ideeën.

De jury kan ook kiezen om hem niet toe te kennen. Daarmee onderscheidt de categorie zich van alle andere categorieën waarin jury’s verplicht zijn een Grand Prix te kiezen.

Zie ook: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in