W+K en 180 op shortlist Titanium Lions


Deze award die zaterdagavond wordt uitgereikt, wordt gezien als de meest felbegeerde van de week. Wieden+Kennedy staat twee keer op de lijst met de case Joga Bonito voor Nike en met The Coke side of Life voor Coca-Cola.
180 Amsterdam dingt mee met de nieuwe Impossible is Nothing-campagne voor Adidas. Nederlandse bureaus stuurden in totaal 16 cases in, ruim drie keer zoveel als vorig jaar. De Verenigde Staten heeft veruit de meeste nominaties, namelijk 19. Australië, Japan en Groot-Brittannië doen het ook goed.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet is voor het eerst dat deze categorie officieel de naam ‘integrated’ draagt. De Titanium Leeuw werd in 2003 in het leven geroepen om de korte internetfilms ‘The hire’ voor BMW te kunnen eren, omdat deze inzending in geen van de andere categorieën officieel kon worden bekroond.
Sindsdien gaf iedere jury een andere interpretatie aan de prijs. De ene jury vond dat er ieder jaar maar een excellente inzending kon worden bekroond, terwijl een volgende jury er dan weer vier bekroonde. Nu heeft de organisatie bepaald dat de Titanium Leeuwen kunnen worden uitgereikt aan de beste geïntegreerde cases van het jaar. De Grand Prix wordt slechts toegekend aan ‘adembenemende’ en ‘baanbrekende’ ideeën.
De jury kan ook kiezen om hem niet toe te kennen. Daarmee onderscheidt de categorie zich van alle andere categorieën waarin jury’s verplicht zijn een Grand Prix te kiezen.
Zie ook: Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid