De voordelen van behavioral targeting


Bedrijven als Adlink, AOL en Yahoo doen aan behavioral targeting. Het voordeel van ‘gedragstargeting’ is dat de advertentie de gebruiker vindt in plaats van andersom. Met behavioral-targetingtools (bijvoorbeeld van Wunderloop of Nugg) kun je doelgroepen segmenteren naar hun interesses voor thema’s en producten. Gebruikers worden aan de hand van hun surf- en klikgedrag in doelgroepen onderverdeeld. Op grond van hun gedrag en interesses worden ze daarna met passende reclame en producten benaderd.
De potentiële klant hoeft dus niet naar de juiste site te gaan - de site waar de advertentie staat - want de advertentie komt naar hem toe. Duitse branchespecialisten vinden de efficiëntie van behavioral targeting een groot voordeel. Twee derde van de deskundigen is ervan overtuigd dat je met behavioral targeting precies de gewenste doelgroepen bereikt. Ook de doelgroepenoriëntatie van behavioral targeting wordt als belangrijk voordeel gezien, blijkt uit de Enigma-studie Erfolgfaktor Targeting.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid