Overslaan en naar de inhoud gaan

De voordelen van behavioral targeting

Trend: online marketing wordt steeds gerichter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrijven als Adlink, AOL en Yahoo doen aan behavioral targeting. Het voordeel van ‘gedragstargeting’ is dat de advertentie de gebruiker vindt in plaats van andersom. Met behavioral-targetingtools (bijvoorbeeld van Wunderloop of Nugg) kun je doelgroepen segmenteren naar hun interesses voor thema’s en producten. Gebruikers worden aan de hand van hun surf- en klikgedrag in doelgroepen onderverdeeld. Op grond van hun gedrag en interesses worden ze daarna met passende reclame en producten benaderd.

related partner content for mobile comes here

De potentiële klant hoeft dus niet naar de juiste site te gaan - de site waar de advertentie staat - want de advertentie komt naar hem toe. Duitse branchespecialisten vinden de efficiëntie van behavioral targeting een groot voordeel. Twee derde van de deskundigen is ervan overtuigd dat je met behavioral targeting precies de gewenste doelgroepen bereikt. Ook de doelgroepenoriëntatie van behavioral targeting wordt als belangrijk voordeel gezien, blijkt uit de Enigma-studie Erfolgfaktor Targeting.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in