Overslaan en naar de inhoud gaan

Kellogg schrapt aantal kinderreclames

Het Amerikaanse merk Kellogg wil kinderen onder de twaalf jaar niet meer met reclames verleiden ongezonde producten te kopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De donderdageditie van de The New York Times meldde dat Kellogg heeft besloten de reclame gericht op kinderen te schrappen als het gaat om producten die niet voldoen aan een serie eisen ten aanzien van de hoeveelheid suiker, calorieën, vet en zout.

related partner content for mobile comes here

Over een periode van circa anderhalf jaar gaat de in meer dan honderd landen actieve multinational producten die niet aan de eisen voldoen, van inhoud veranderen of de firma maakt er geen reclame meer voor die is gericht op kinderen. Het gaat bijvoorbeeld om Froot Loops of Apple Jacks.

De nieuwe bedrijfspolitiek sluit ook uit dat bepaalde stripfiguren zoals de Toekan Sam en speeltjes worden opgevoerd voor de verkoop van producten die niet aan de eisen voldoen. De ommezwaai bij de cornflakesmaker komt meer dan een jaar nadat een actiegroep tegen reclame voor kinderen samen met twee andere partijen had gedreigd een proces tegen de firma te beginnen over tv-reclames van Kellogg (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in