Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet trouw, wel lucratief

Loyale klanten bestaan niet. Loyaliteitsprogramma’s in de klassieke zin van het woord hebben dus geen zin.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten die trouw zijn aan een merk? Vergeet het maar! Een klant die herhaaldelijk een specifiek product koopt, heeft gewoon behoefte aan dat product - dat dan al dan niet toevallig beschikbaar is op het juiste moment en de juiste plaats voor de juiste prijs. Exit loyaliteitsprogramma’s? Niet per se.

related partner content for mobile comes here

Loyaltymarketing kán succesvol zijn, mits op een verstandige manier en met realistische verwachtingen aangepakt. Dat begint met het vaststellen van de doelgroep, begrijpen wat die doelgroep beweegt en hoe dit kan worden vertaald in een aanbod dat geld oplevert.

Denk daarbij aan zaken als nuttige en relevante informatie voor mensen met weinig tijd, een priorityhelpdesk voor topklanten of interactiemogelijkheden met andere klanten (mensen zijn immers sociale dieren). En wat betreft de bijbehorende marketingcommunicatie: de klant is koning. Dus: weg met de pushactiviteiten! Leve de pullmessages!

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in