Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke omzetgroei entertainment- en mediasector

De wereldwijde entertainment- en media-industrie zal naar verwachting jaarlijks met gemiddeld 6,4 procent groeien naar 2 biljoen dollar in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit voorspelt PricewaterhouseCoopers (PwC) in haar ‘Global Entertainment and Media Outlook 2007-2011’. Het E&M-rapport stelt dat de sector zich in een duurzame groeifase bevindt.
PricewaterhouseCoopers verwacht dat de bestedingen aan distributie via zogenaamde ‘convergentieplatforms’ - waarin bijvoorbeeld computer en televisie samenkomen - met minimaal 10 procent per jaar groeit en in 2011 meer dan 50 procent uitmaakt van de internationale bestedingen in deze sector.

related partner content for mobile comes here

Volgens het rapport lopen de bestedingen aan digitale en mobiele oplossingen jaarlijks ook met 10 procent op naar 153 miljard dollar in 2011. In dezelfde periode groeit het aantal huishoudens dat op breedband is aangesloten met 300 miljoen tot 540 miljoen abonnees en het aantal draadloze abonnees met 1,1 miljard tot 3,4 miljard.

De wereldwijde advertentiemarkt stijgt in de prognoseperiode jaarlijks met 5,4 procent van 407 miljard in 2006 tot 531 miljard in 2011. Internet blijft het snelst groeiende medium, met een verwachte samengestelde groei van 18,3 procent per jaar tot een niveau van 73 miljard in 2011.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in