Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace ranglijst: Apple stijgt, Nokia behoudt koppositie

Voor het eerst staat Apple niet langer op de laatste plaats van de Greenpeace Guide to Greener Electronics voor schoon design en recycling…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Greenpeace meent dat Apple zelfs een 'groene concurrent' kan worden van hoger genoteerde bedrijven, als de langverwachte iPhone werkelijk een milieuvriendelijk product wordt. Nokia is nog steeds het meest ‘schone’ bedrijf volgens de ranglijst. Nokia wist zijn score de afgelopen drie maanden zover te verbeteren dat het opnieuw bovenaan staat. Dell en Lenovo komen op een gedeelde tweede plek. Sony is de grootste verliezer en staat nu samen met LG Electronics onderaan. Beide bedrijven zakten omdat zij met twee maten meten in hun inzamelings- en recyclingsbeleid.

related partner content for mobile comes here

Volgens Greenpeace zijn de duurzaamheids-inspanningen van de grote computerbedrijven trendsettend voor anderen: “De leidende computerbedrijven maken nu openbaar hoe zij omgaan met hun recycling. Deze transparantie zet de hele sector in de spotlights. Dit zet andere bedrijven onder druk om ook recyclingprogramma’s op te zetten. We zijn in de richting van een groenere elektronica,” aldus Marrietta Harjono van Greenpeace.

De hele ranglijst:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in