Reclame-explosie regionale tv


Regionale tv-zenders hebben we toch vaak wat meewarig bekeken. Maar ineens verviervoudigt de reclame. Dit bericht het ANP op grond van (nog niet online gepubliceerde) cijfers van Omroep Reclame Nederland, de marketing- en verkooporganisatie van de regionale tv -en radiozenders.
Van maandelijks een schamele 200.000 euro inkomsten via ORN voor de dertien regionale tv-zenders naar gemiddeld 800.000 euro aan bestedingen in de maanden september, oktober en november van 2005.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn 2004 werd er voor 19 miljoen euro op regionale televisiezenders geadverteerd, ORN verwacht voor dit jaar een stijging van zeker 10 procent. ORN haalt 10 tot 20 procent van die 19 miljoen voor de regionale omroepen binnen.
ORN zelf kan het ook niet goed bevatten, zo blijkt uit de reactie van haar chef Clement Postmus. Hij moet er nog eens een 'diepgrondige analyse'. misschien volstaan een paar telefoontjes naar adverteerders, zou ik als ORN zeggen. Het zegt wat over je kennis van adverteerders als je na drie maanden nog steeds met je oren staat te klapperen.
Maar knap is het natuurlijk wel, van die regionale zenders. Een aantal daarvan doet het gewoon bijzonder goed. Zelf zie ik bij kennissen wel eens RTV Oost die op een geweldige wijze de regionale interesse weten te wekken. Nu zelfs met een soap met een ongekend bereik van 43 procent in de regio.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid