Miller en Malcolm Gladwell bij Google Zeitgeist
In de ochtend sprak wel Jonathan Miller, ceo van America Online. Hij gaf aan dat internet in een nieuwe fase terecht was gekomen. Als belangrijkste reden gaf hij aan: dankzij de hoge breedband penetratie en omdat we 'almost always on' zijn.
Hij liet prachtige praktijkvoorbeelden zien van breedband content op AOL, zoals live concerten, fotoblogs, videoblogs en meer video content. Ook liet hij de ongekende mogelijkheden zien van AOL Instant Messenger.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDaarna sprak Malcolm Gladwell, auteur van The Tipping Point en Blink (zie foto). Zijn epistel ging over the nature of innovation. In zijn visie zijn er 2 soorten innovators: de Picasso's oftewel de conceptual innovators en de Cessane's: de experimental innovators. De Picasso's plannen, werken gestructureerd en leveren revolutionair ideeën razendsnel. De Cessane's werken via trial en error, zijn langzame latebloomers.
In zijn voorbeelden gaf hij aan dat er in verschillende industrieën geen tijd meer is voor late bloomers of experimental innovators. Fleetwood Mac was pas met het 16e album echt succesvol. Pink Floyd pas bij z'n 10e album. Die tijd krijgen artiesten of popsterren nu niet meer! De eerste single moet een hit zijn, of het label laat je vallen als een baksteen.
Gladwell waarschuwde voor een gevaarlijke ontwikkeling in de auto, maar ook de reclame industrie. We hebben geen geduld meer. Alles moet morgen succesvol zijn. Deze maatschappij heeft geen tijd meer voor late bloomers, experimental innovators of Cessane's.
Ook hier zijn de VC's in Silicon Valley voor een deel schuldig aan: immediate need for ROI kills all experimental innovations. And that sucks, besloot Gladwell zijn meer dan enerverende epistel! Hij blijkt niet alleen een best-selling auteur, maar zeer zeker ook een begenadigd spreker te zijn!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid