Overslaan en naar de inhoud gaan

Miller en Malcolm Gladwell bij Google Zeitgeist

Helaas was Chuck Porter van Chrispin Porter + Bogusky, vandaag i.v.m. de orkaan in Florida niet aanwezig. Hopelijk komt hij donderdag wel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de ochtend sprak wel Jonathan Miller, ceo van America Online. Hij gaf aan dat internet in een nieuwe fase terecht was gekomen. Als belangrijkste reden gaf hij aan: dankzij de hoge breedband penetratie en omdat we 'almost always on' zijn.

related partner content for mobile comes here

Hij liet prachtige praktijkvoorbeelden zien van breedband content op AOL, zoals live concerten, fotoblogs, videoblogs en meer video content. Ook liet hij de ongekende mogelijkheden zien van AOL Instant Messenger.

Daarna sprak Malcolm Gladwell, auteur van The Tipping Point en Blink (zie foto). Zijn epistel ging over the nature of innovation. In zijn visie zijn er 2 soorten innovators: de Picasso's oftewel de conceptual innovators en de Cessane's: de experimental innovators. De Picasso's plannen, werken gestructureerd en leveren revolutionair ideeën razendsnel. De Cessane's werken via trial en error, zijn langzame latebloomers.

In zijn voorbeelden gaf hij aan dat er in verschillende industrieën geen tijd meer is voor late bloomers of experimental innovators. Fleetwood Mac was pas met het 16e album echt succesvol. Pink Floyd pas bij z'n 10e album. Die tijd krijgen artiesten of popsterren nu niet meer! De eerste single moet een hit zijn, of het label laat je vallen als een baksteen.

Gladwell waarschuwde voor een gevaarlijke ontwikkeling in de auto, maar ook de reclame industrie. We hebben geen geduld meer. Alles moet morgen succesvol zijn. Deze maatschappij heeft geen tijd meer voor late bloomers, experimental innovators of Cessane's.

Ook hier zijn de VC's in Silicon Valley voor een deel schuldig aan: immediate need for ROI kills all experimental innovations. And that sucks, besloot Gladwell zijn meer dan enerverende epistel! Hij blijkt niet alleen een best-selling auteur, maar zeer zeker ook een begenadigd spreker te zijn!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in