Overslaan en naar de inhoud gaan

Biermarketeers in verlegenheid

De marketingchef van Anheuser-Busch, de grootste bierproducent in de VS met onder meer het merk Budweiser, stuit met verschillende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrije publiciteit leverde de ellende het biermerk Budweiser wel op afgelopen week want gerenommeerde kranten als New York Times en schreven over de kwestie van het spel Bud Pong. Dit zette Anheuser-Busch uit in de horeca. Het spel gaat als volgt: twee partijen proberen een (pingpong)balletje in een glas water te mikken. Lukt dat een persoon van de ene partij dan moet iemand van de andere partij het glas leegdrinken.

related partner content for mobile comes here

Dit is een bestaand spel dat onder studenten populair is, met bier natuurlijk. Anheuser-Busch zette het spel officieel uit en zei er met droge ogen bij dat het met water gespeeld moet worden.

op de voorpagina dat Bud Pong wel degelijk vaak werd gespeeld met bier in plaats van water. Of dat een grote verrassing was, reageerde de biermaker geschokt en liet het spel terughalen. marketingdirecteur Francine Katz van de biermaker liet weten dat 'tegen de regels in' het spel met alcoholica werd gespeeld. Typisch Amerikaanse huichelarij.

Of dat nog niet genoeg is, (betaalde toegang) dit weekend dat de lokale maatschappij AirTran Airways van plan is om te stoppen met het serveren van Anheuser-Busch tijdens haar vluchten.

Daarmee neemt de maatschappij stelling tegen een radioreclame waarmee de spot wordt gedreven met een luchtvaartmaatschappij en piloten.

In de 'Real Men of Genius' campagne, gemaakt door DDB Chicago, wordt de draak gestoken met de lage prijzen van sommige maatschappijen die ten koste zouden gaan van de veiligheid.

De spot draait al in niet meer op de radio, maar is via sommige websites nog live en Anheuser-Busch laat de spot nog horen als mensen aan de telefoon met het bedrijf in de wacht staan.
En laat nu net marketingdirecteur Tad Hutcheson van AirTran aan de lijn gehangen hebben bij Anheser-Busch om te klagen en dat spotje te horen krijgen...

Hij zag er de humor niet van in en vroeg de bestuursvoorzitter om naar de collega-baas van de biermaker een eis om excuses te sturen en te eisen dat de spot nergens meer te horen zou zijn.

Andere luchtvaartmaatschappijen haakten in en Anheuser-Busch maakte openbaar excuses.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in