Overslaan en naar de inhoud gaan

Stijlloos kabaal voor Chokotoff

Surf even naar GeenStijl.nl om de advertenties te zien. Zojuist kreeg ik er eerst eentje met als aanhef Kophouwen.nl en vervolgens eentje…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Surf even naar om de advertenties te zien. Zojuist kreeg ik er eerst eentje met als aanhef en vervolgens eentje voor de van KPN's mobiele merk Simyo. Bij de laatste deed de bannerlink het in de Firefox-browser niet (verlies aan klanten: 10 procent) maar daar wil ik het even niet over hebben.

related partner content for mobile comes here

In beide advertenties was GeenStijl redactioneel, grafisch geïntegreerd met de uiting van de adverteerder, maar bij was het aspect van de 'stijlloze adverteerder' fraai geaccentueerd. Zeker als je op de site zelf komt.

Daar schreeuwt schermgroot 'Kop houwen, Chokotoff kauwen' je tegemoet. Je kunt een beltoon ophalen met deze uitstoot, een aardig spelletje spelen en stemmen op creatief werk van inzenders.

Het spel: "Krijg alle sufferds op de dansvloer en laat ze hun kop houwen." Het gaat erom de toffees naar degenen aan de rand van de dansvloer te brengen om die aan het dansen te krijgen, en om koppels te vormen. Je moet razendsnel zijn en, ik moet het bekennen, dat blijk ik niet te zijn met de muis.

In hetzelfde bruin en geel van het merk Chokotoff, aangevuld met het roze van GeenStijl, kun je stemmen in een top-40 van wat vanouds bij Retecool, en later geplagieerd door GeenStijl, bekend is als . Je stuurt je eigen photo-shop collage of animatie in met het thema van de campagne.

En dat alles levert natuurlijk weer prijzen op, voornamelijk 'Toffshirts' van dit chocolademerk van Nestlé. Ik vind het knap marketingwerk, nu al een grote kanshebber voor een Spin Award. Toch?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in