
Dat blijkt uit een onderzoek van 546 respondenten van 20 tot 50 jaar, uitgevoerd door Motivaction in opdracht van mediabureau MediaCom. Adformatie publiceert vandaag de resultaten.
Talpa haalde in september een marktaandeel van 9,2 procent in het avondtijdvak (18-24 uur). Kijkers werden weggehaald bij de Publieke Omroep (-6,2 pct), IP (-2,2) en SBS (-1,5).
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBDe brutobestedingen op Talpa bedroegen in september zo’n 18 miljoen euro, een aandeel op de totale tv-reclamemarkt van circa 7 pct. MediaCom constateert dat de bezettingsgraad bij Talpa zo’n 50 procent bedraagt, waar Ster en IP nagenoeg vol zaten.
Uit het onderzoek blijkt ook dat van alle respondenten zo’n 27 procent Talpa op knop 10 van de afstandsbediening heeft geprogrammeerd. De ondervraagden zijn tevreden over de kwaliteit van de Nederlandse programmering op Talpa, maar de hoeveelheid reclame blijft irriteren. Het merendeel van de kijkers (61 procent) heeft een negatieve houding ten aanzien reclameblokken en slechts 7 procent is hier positief over. Ook is 61 procent het eens met het plan van Talpa om de kijkdichtheid van reclameblokken te verhogen door ‘slechte’ spots te weren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee