Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa krijgt een 5,6 van tv-kijker

Na de eerste maand van het nieuwe tv-seizoen, geeft de kijker Talpa het rapportcijfer 5,6. Ter vergelijking: zowel RTL4 als SBS6 halen 6,9,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van 546 respondenten van 20 tot 50 jaar, uitgevoerd door Motivaction in opdracht van mediabureau MediaCom. Adformatie publiceert vandaag de resultaten.

related partner content for mobile comes here

Talpa haalde in september een marktaandeel van 9,2 procent in het avondtijdvak (18-24 uur). Kijkers werden weggehaald bij de Publieke Omroep (-6,2 pct), IP (-2,2) en SBS (-1,5).

De brutobestedingen op Talpa bedroegen in september zo’n 18 miljoen euro, een aandeel op de totale tv-reclamemarkt van circa 7 pct. MediaCom constateert dat de bezettingsgraad bij Talpa zo’n 50 procent bedraagt, waar Ster en IP nagenoeg vol zaten.

Uit het onderzoek blijkt ook dat van alle respondenten zo’n 27 procent Talpa op knop 10 van de afstandsbediening heeft geprogrammeerd. De ondervraagden zijn tevreden over de kwaliteit van de Nederlandse programmering op Talpa, maar de hoeveelheid reclame blijft irriteren. Het merendeel van de kijkers (61 procent) heeft een negatieve houding ten aanzien reclameblokken en slechts 7 procent is hier positief over. Ook is 61 procent het eens met het plan van Talpa om de kijkdichtheid van reclameblokken te verhogen door ‘slechte’ spots te weren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in