Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplage publieksbladen groeit in tweede kwartaal

De totale verspreide oplage van de publiekstijdschriften is in het tweede kwartaal van dit jaar gegroeid met 1,2 miljoen exemplaren tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing. Grootste groeier in het tweede kwartaal waren de sportbladen (+78 procent), gevolgd door de woon-, tuin- en doe het zelf bladen (+23 procent), mannenbladen (+12 procent), vrouwenbladen (+5 procent), auto- en motorbladen (+4 procent) en opvoedingsbladen (+2 procent).

related partner content for mobile comes here

Een groeiende belangstelling voor luxe bladen is te zien in het vrouwenbladensegment. De totaal verspreide oplage in dit segment steeg met 5,3 procent tot 3,5 miljoen exemplaren. Happinez (oplage 81.100, +90 procent), Glossy (95.500, +26 procent), Elegance (56.300, +25 procent), Linda. (121.000, +17 procent) en Marie Claire (76.100, +14 procent) doen het goed. Ook de oplages van Santé, Top Santé, Cosmopolitan en Vriendin waren hoger.

De totaal verspreide oplage in het mannenbladensegment was in het tweede kwartaal van dit jaar 587.000. Dat is 11,9 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. Grootste groeier is Quest (oplage 144.000, +23 procent), gevolgd door sQueeze (10.500, +13 procent), Men’s Health (53.000, +10 procent) en FHM (56.600, +9 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in