Oplage publieksbladen groeit in tweede kwartaal


Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing. Grootste groeier in het tweede kwartaal waren de sportbladen (+78 procent), gevolgd door de woon-, tuin- en doe het zelf bladen (+23 procent), mannenbladen (+12 procent), vrouwenbladen (+5 procent), auto- en motorbladen (+4 procent) en opvoedingsbladen (+2 procent).
Een groeiende belangstelling voor luxe bladen is te zien in het vrouwenbladensegment. De totaal verspreide oplage in dit segment steeg met 5,3 procent tot 3,5 miljoen exemplaren. Happinez (oplage 81.100, +90 procent), Glossy (95.500, +26 procent), Elegance (56.300, +25 procent), Linda. (121.000, +17 procent) en Marie Claire (76.100, +14 procent) doen het goed. Ook de oplages van Santé, Top Santé, Cosmopolitan en Vriendin waren hoger.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe totaal verspreide oplage in het mannenbladensegment was in het tweede kwartaal van dit jaar 587.000. Dat is 11,9 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. Grootste groeier is Quest (oplage 144.000, +23 procent), gevolgd door sQueeze (10.500, +13 procent), Men’s Health (53.000, +10 procent) en FHM (56.600, +9 procent).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid