Overslaan en naar de inhoud gaan

RSS vervangt e-mail niet

Door Sander van der Blonk, RapidSugar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste tijd heb ik deelgenomen aan een aantal discussies over de marketingwaarde van RSS. En of e-mailmarketing daarmee tot het verleden behoort?

related partner content for mobile comes here

De nagenoeg uniforme conclusie was dat RSS een prima aanvullend instrument is. Maar dat de intrinsieke eigenschappen van e-mail unieke voordelen bieden. Mits?.marketeers er beter gebruik van gaan maken.

In de dagelijkse praktijk merk ik daar gelukkig veel van. En wordt de inzet van e-mail als faxmachine -de Amerikanen noemen dat spray and pray- stap voor stap vervangen door een gesegmenteerde en gepersonaliseerde 'ervaring'.

Het gaat niet langer om nieuwsbrieven. De nieuwsbrief is slechts een van de mogelijke formats. En drager van de boodschap. In plaats van doel op zich.

In deze zin biedt e-mail toegevoegde marketingwaarde. En is het complementair aan RSS.

Een aardige verhandeling over dit onderwerp lees je op:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in