RSS vervangt e-mail niet
De laatste tijd heb ik deelgenomen aan een aantal discussies over de marketingwaarde van RSS. En of e-mailmarketing daarmee tot het verleden behoort?
De nagenoeg uniforme conclusie was dat RSS een prima aanvullend instrument is. Maar dat de intrinsieke eigenschappen van e-mail unieke voordelen bieden. Mits?.marketeers er beter gebruik van gaan maken.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn de dagelijkse praktijk merk ik daar gelukkig veel van. En wordt de inzet van e-mail als faxmachine -de Amerikanen noemen dat spray and pray- stap voor stap vervangen door een gesegmenteerde en gepersonaliseerde 'ervaring'.
Het gaat niet langer om nieuwsbrieven. De nieuwsbrief is slechts een van de mogelijke formats. En drager van de boodschap. In plaats van doel op zich.
In deze zin biedt e-mail toegevoegde marketingwaarde. En is het complementair aan RSS.
Een aardige verhandeling over dit onderwerp lees je op: RSS versus e-mail
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid