Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders lopen warm voor WK 2006

Uit een vooronderzoek van het Amsterdamse actiemarketingbureau Draft onder de top 100 adverteerders, blijkt dat 40 procent van hen al bezig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Draft deed eerder onderzoek tijdens Euro 2000 en Euro 2004, waarbij alle commerciële activiteiten rondom de voetbalevenementen werden bijgehouden. Voor het komende jaar is de WK 2006 Monitor opgezet; die nu al acht inhaakadvertenties heeft geteld.

related partner content for mobile comes here

‘De cijfers door de jaren heen wijzen op een toename van het aantal commerciële activiteiten die gerelateerd zijn aan het EK en WK voetbal’, zegt Charles Borremans, Managing Director van Draft. ‘We hebben ook nog niet eerder gezien, dat zo vroeg al zoveel bedrijven hiermee bezig zijn.’

Vooral de adverteerders die tijdens Euro 2000 of Euro 2004 succes scoorden met een inhaakactiviteit, geven aan nu al bezig te zijn met de voorbereidingen.
Merken als Heineken, ING Bank, Iglo Mora, Nuon, Praxis en Tui Reisbureaus lopen zeven maanden voor het begin van het WK 2006 al warm langs de zijlijn. De voorbereidingen bestaan voornamelijk uit het verzamelen van voorstellen en ideeën voor promotionele activiteiten.
Tegen het eind van het jaar worden de definitieve keuzes gemaakt voor inhaakpromoties of – campagnes of zelfs de ontwikkeling van een eigen product.

Tegenover 40 procent van de adverteerders die zich al wel voorbereiden staat zo’n 50 procent van de grote adverteerders, die aangeven nog niet bezig te zijn met het WK 2006.

Slechts één op de tien adverteerders zegt nu al te weten dat hij niets met het WK 2006 gaat doen. Bedrijven als JVC en Rabobank hebben voor andere sponsorgebieden gekozen dan voetbal en maken voor het WK geen uitzondering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in