Adverteerders lopen warm voor WK 2006
Draft deed eerder onderzoek tijdens Euro 2000 en Euro 2004, waarbij alle commerciële activiteiten rondom de voetbalevenementen werden bijgehouden. Voor het komende jaar is de WK 2006 Monitor opgezet; die nu al acht inhaakadvertenties heeft geteld.
‘De cijfers door de jaren heen wijzen op een toename van het aantal commerciële activiteiten die gerelateerd zijn aan het EK en WK voetbal’, zegt Charles Borremans, Managing Director van Draft. ‘We hebben ook nog niet eerder gezien, dat zo vroeg al zoveel bedrijven hiermee bezig zijn.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Vooral de adverteerders die tijdens Euro 2000 of Euro 2004 succes scoorden met een inhaakactiviteit, geven aan nu al bezig te zijn met de voorbereidingen.
Merken als Heineken, ING Bank, Iglo Mora, Nuon, Praxis en Tui Reisbureaus lopen zeven maanden voor het begin van het WK 2006 al warm langs de zijlijn. De voorbereidingen bestaan voornamelijk uit het verzamelen van voorstellen en ideeën voor promotionele activiteiten.
Tegen het eind van het jaar worden de definitieve keuzes gemaakt voor inhaakpromoties of – campagnes of zelfs de ontwikkeling van een eigen product.
Tegenover 40 procent van de adverteerders die zich al wel voorbereiden staat zo’n 50 procent van de grote adverteerders, die aangeven nog niet bezig te zijn met het WK 2006.
Slechts één op de tien adverteerders zegt nu al te weten dat hij niets met het WK 2006 gaat doen. Bedrijven als JVC en Rabobank hebben voor andere sponsorgebieden gekozen dan voetbal en maken voor het WK geen uitzondering.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid