‘Unilever moet B-merken maken’


‘We zullen behalve onze populaire A-merken ook goedkopere producten moeten gaan maken’, aldus Van ’t Wout in De Telegraaf. ‘Deze nieuwe merken moeten natuurlijk wel Unileverwaardig zijn. Er is volgens mij absoluut een markt voor deze producten. Kijk maar eens naar de hoeveelheid BMW’s en Mercedessen die bij de Aldi geparkeerd staan’, zegt hij.
De Europese or is absoluut niet tevreden over de gang van zaken bij Unilever. In een open brief aan de directie heeft de Duitse voorzitter Günther Baltes zelfs indirect gevraagd om het aftreden van topman Patrick Cescau.
Er wordt bij het levensmiddelenconcern al jaren gesproken over groei, maar er wordt maar geen groei gerealiseerd, meent de or. Ook wordt volgens de raad te veel nadruk gelegd op kostenbesparingen en is er weinig aandacht meer voor merken, trends en consumenten. Het plan van de topman om duizenden ondersteunende banen te verplaatsen naar lagelonenlanden is tegen het zere been van de or. ‘De bedrijven in Vlaardingen en Hamburg hebben sinds de laatste reorganisatie nog geen eens de tijd gehad om te kunnen bewijzen dat ze nu goedkoper en efficiënter werken dan voorheen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUnilever wilde (nog) niet inhoudelijk reageren op de open brief, wel wilde het concern kwijt dat het boven alles een A-merkproducent zal blijven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid