Overslaan en naar de inhoud gaan

'Unilever moet aan de B-merken'

Opmerkelijk verhaal in de Telegraaf van gisteren. De de secretaris van de Europese ondernemingsraad van Unilever, Sjaak van 't Wout, vindt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom? 'Om de groei erin te houden en werkgelegenheid in Europa te behouden zullen we behalve onze populaire A-merken ook goedkopere producten moeten gaan maken', aldus Van 't Wout.

related partner content for mobile comes here

Hij zegt dus dat de hele operatie waarbij Unilever van 1600 merken naar 400 merken is gegaan hartstikke fout is gegaan. Er moeten namelijk nieuwe (of oude) goedkopere merken bij.

'Deze nieuwe merken moeten natuurlijk wel Unilever-waardig zijn. Er is volgens mij absoluut een markt voor deze producten. Kijk maar eens naar de hoeveelheid BMW's en Mercedessen die bij de Aldi geparkeerd staan', aldus van 't Wout.

De Europese OR is absoluut niet tevreden over de gang van zaken bij Unilever. In een open brief aan de directie heeft de Duitse voorzitter Günther Baltes zelfs indirect gevraagd om het aftreden van topman Patrick Cescau.

'Er wordt bij het levensmiddelenconcern al jaren gesproken over groei, maar er wordt maar geen groei gerealiseerd.'

Volgens de OR wordt er te veel nadruk gelegd op kostenbesparingen en is er weinig aandacht meer voor merken, trends en consumenten.

Sinds Cescau eind februari topman werd, is de verstandhouding tussen de directie en de OR hollend achteruitgegaan.

De brief van Baltes komt op een slecht moment voor Cescau, omdat hij binnen zijn eigen raad van bestuur onder vuur is komen te liggen.

Unilever wilde niet inhoudelijk reageren op de open brief, wel wilde het concern kwijt dat het boven alles een A-merkproducent zal blijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in