Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Radio 538 en Radio 2 groeit

Radio 538 en Radio 2 zijn de grootste stijgers in het vandaag gepubliceerde luisteronderzoek van de periode augustus-september 2005 van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Radio 538 - marktleider ‒ zag het marktaandeel groeien van 10,7 naar 11.3 procent. Radio 2 deed het nog beter: van 9,4 naar 10,3 procent. Het aandeel van Sky Radio blijft dalen: van 8,8 naar 8,6.

related partner content for mobile comes here

Een flinke daling was er ook voor Radio 1: van 8,9 naar 8,2. 3FM deed het beter, want dat ging van 6,4 naar 6,7 procent. Radio Veronica blijft het goed doen, met dit keer een winst van 0,1 procent naar 5,5.
Radio 10 Gold bleef op 5,0 steken, terwijl Q-music (sinds september in de ether) begint op 4,0 procent. Voorganger Noordzee FM had in de vorige meetperiode nog 4,2.

De twee RTL-zenders zijn nog steeds even groot: RTL FM en Yorin FM gingen beide van 2,7 naar 2,8 procent. Classic FM en Arrow Classic Rock zagen beide het aandeel met 0,1 procent dalen. Classic FM heeft nu 2,1, Arrow Classic Rock 1,9 procent. Radio 4 bleef op 1,9, terwijl Slam FM terugmoest van 1,8 naar 1,6. 747AM ging van 1,1 naar 1,0.

Arrow Jazz FM zag het aandeel licht stijgen van 0,5 naar 0,6, BNR Nieuwsradio bewandelde de omgekeerde weg. Kink FM bleef op 0,3 procent.

De ORN-zenders blijven opgeteld het grootst met 15,5 procent, maar het aandeel moest wel 0,5 procent terug. De CRN-zenders bleven op 2,6 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in