Overslaan en naar de inhoud gaan

LNV doet proef met korting biologische producten

Het ministerie van LNV gaat volgend jaar in een middelgrote stad onderzoeken wat het effect is van het geven van korting op biologische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor deze campagne is 1 miljoen euro beschikbaar. Het ministerie wil weten of consumenten wel bewust biologische producten kopen, als ze korting krijgen. Dat heeft R. Bol, directeur Industrie en Handel van het ministerie, donderdag namens minister Veerman op een symposium in Wageningen gezegd. Het ministerie wil dat in 2007 vijf procent van de voedingsmarkt uit biologische producten bestaat. Nu is dat marktaandeel nog maar twee procent. Uit tal van onderzoeken blijkt volgens Bol dat consumenten zeggen dat zij de voorkeur geven aan duurzaam geproduceerde voedingsmiddelen, maar dat ze uiteindelijk toch voor de niet biologische koopjes door de knieën gaan. Maar volgens de wetenschappers van de leerstoelgroep Marktkunde en Consumentengedrag gaat het wel beter met de aankoop van duurzame producten. Zo is biologische melk in discount-supermarkten ongekend populair. Zowel het ministerie als de wetenschappers denken dat gerichte voorlichtingscampagnes over voeding uit de tijd raken. “Het gaat om imagoverandering. We moeten consumenten zo onopgemerkt mogelijk emotioneel raken en ze laten beseffen dat duurzaam consumeren bij hen past. Met hulp van het ministerie moet de landbouwsector inzetten op een radicale imagoverbetering van duurzaam voedsel,”? zo meent Bol.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in