Overslaan en naar de inhoud gaan

CMC in actie tegen ban op kinderreclame

In een brief vandaag aan staatssecretaris Medy van der Laan van Mediazaken heeft het CMC, de koepelorganisatie van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het CMC baseert zich op berichten in de media, maar zag dit voornemen ook bevestigd onlangs in antwoorden op vragen uit de Tweede Kamer.

related partner content for mobile comes here

‘Uw standpunt verbaast ons. Eerder heeft u zelfs uitdrukkelijk aangegeven zelf niet te geloven in het nut van een dergelijk verbod. Het doet daarnaast geen enkel recht aan de inspanningen die vanuit de branche in overleg met het kabinet worden ondernomen om knelpunten zoveel als mogelijk op te lossen via zelfregulering. Het spijt ons bovendien dat u uw vastberadenheid nog niet met de branche heeft willen toetsen aan de argumenten’, aldus het CMC/Centrum voor Merk en Communicatie in de brief.

Het CMC wijst op de zelfregulering via de Reclame Code Commissie, de activiteiten van Sire en van de Stichting Reclamerakkers. De SRR heeft, samen met een groot aantal relevante organisaties op het gebied van kinderen, media en reclame in de Nederlandse samenleving, een initiatief genomen voor zelfregulering. Zij probeert van kinderen ‘mondige consumenten’ te maken via het onderwijs.

De brief, ondertekend door CMC-voorzitter Hans Hillen, is vandaag ook naar de Tweede Kamer gestuurd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in