Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn gaat gewoon door: weer prijsverlaging

Albert Heijn zet maandag de volgende ronde in van de prijzenoorlog, die het supermarktbedrijf twee jaar geleden begon om verloren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn zet maandag de volgende ronde in van de , die het supermarktbedrijf twee jaar geleden begon om verloren marktaandeel terug te winnen.

related partner content for mobile comes here

Dat heeft de retailer gisteren bekendgemaakt. Het 'najaarsoffensief' voorziet wederom in blijvende prijsverlaging van duizend artikelen, voornamelijk A-merken.

Sinds oktober 2003 heeft Albert Heijn (zevenhonderd winkels) meer dan 7.000 artikelen in prijs verlaagd.

De omzet van de supermarktketen steeg in het derde kwartaal met 3,5 procent, zo bleek van moederconcern Ahold.

Wekelijks bezochten 200.000 nieuwe klanten de winkels en dat leverde gemiddeld 500.000 extra transacties per week op ten opzichte van een jaar geleden.

In een toelichting benadrukte directievoorzitter Dick Boer van Albert Heijn dat de winkels ruim 10 procent meer gezinnen met kinderen op bezoek kregen dan vorig jaar.

Dat toont volgens hem aan dat Albert Heijn het imago van duurdere supermarkt voor de een- en tweeverdieners van zich heeft afgeschud.

'Het laat zien dat ook de prijs voor de gezinnen steeds meer reden is ons bij ons boodschappen te doen. Dat is ook van groot belang voor de toekomst, wanneer die kinderen opgroeien en zelf boodschappen gaan doen', aldus Boer.

Albert Heijn is voorlopig niet van plan het wapen van de prijsverlaging neer te leggen. 'We zijn twee jaar geleden begonnen ons terug te vechten van de bovenkant van de markt naar het midden. Bij het vasthouden van die middenpositie blijft de prijs een belangrijke rol spelen naast kwaliteit en service.'

Boer nuanceerde wel de ongelofelijke , die ontstond toen NRC meldde dat AH in Heemskerk bezig is met een nieuwe winkel die alleen huismerken zou opnemen.

Het NOS Journaal bracht het nieuws (overigens zonder naar NRC te verwijzen) ook meteen groots, zonder dat er enige aanleiding was om het nieuws te geloven.

Boer benadrukte afgelopen week dat Albert Heijn altijd zal kiezen voor de combinatie van A-merken en huismerken.
Hij ontkende dat het bedrijf van plan is om winkels te openen waar vrijwel uitsluitend huismerken te koop zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in