Reclame doorspoelen valt mee


Nieuw onderzoek van Nielsen toont het weer aan: het valt reuze mee met het weg- of doorspoelen (letterlijk en figuurlijk) van reclame in programma's die digitaal opgenomen en teruggekeken worden. Vooral bij het snel terugkijken van opgenomen programma's blijft de reclame vaak gespaard.
Ik denk dat iedere marketeer dit bericht van Nielsen wel even tot zich wil nemen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar wat is meevallen? Gemiddeld 40 procent van de reclame bij later bekeken programma's met de digitale recorder wordt wel bekeken. Dat opgeteld bij relatief beperkt gebruik van de digitale recorder (dvr) brengt een minder dramatisch beeld dan was voorzien door marketeers.
Wellicht zeggen veel mensen dat ze niks aan de reclame vinden en doorspoelen, maar ze kijken stiekem toch?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid