Overslaan en naar de inhoud gaan

Advies voor maatschappelijk verantwoord consumeren

De stichting BVNL gaat consumenten vertellen waar zij hun producten beter niet kunnen kopen als zij willen letten op maatschappelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een ‘beter-van-niet-lijst’ wil de nieuwe stichting consumenten helpen hun keuze te bepalen. De stichting wil onderzoeken wat in bepaalde sectoren het slechtste alternatief is. Consumenten kunnen daar dan rekening mee houden. De Consumentenbond heeft dit idee al eens toegepast. De bond ging na welke luchtvaartmaatschappij het meeste CO2 per passagier uitstootte op een vlucht van 1500 kilometer. De stichting BVNL neemt dit nu over en publiceert dit najaar het vervolg van dat onderzoek. BVNL wil de lat aan de onderkant zichtbaar maken. In het topsegment bestaan al ‘eerlijke’ producten, maar die zijn vaak duur en niet overal te krijgen.(ANP)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in