Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwaliteit van Leven als ultieme ROI

Met verwondering en verbazing lees ik in de Adformatie het voornemen van de aankomende regering om alcoholreclame op radio en televisie in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met verwondering en verbazing lees ik in de het voornemen van de aankomende regering om alcoholreclame op radio en televisie in de vroege avonduren te verbieden.

related partner content for mobile comes here

Verwondering, omdat ik mij afvraag of de personen die dit soort maatregelen bedenken, serieus verwachten dat jongeren hierdoor minder gaan drinken. Verbazing, omdat iedereen toch weet dat dit soort maatregelen niet werken.

Als vader van drie (weliswaar kleine) kinderen weet ik dat afschermen of verbieden zelfs averechts werkt. Het creëert juist een soort van magie waardoor jongeren het des te interessanter en aantrekkelijker gaan vinden. Maar goed, deze discussie is verre van nieuw. Ik laat het er op dit punt dan ook bij.

Fundamenteler en wat mij betreft relevanter voor de hele discussie rondom 'ongezonde zaken', is de vraag of een beetje ongezonde zaken het leven niet juist wat leuker en interessanter maken. Wat is een leven nou echt zonder een beetje rock 'n roll?

Moet het niet gewoon de keuze zijn van ieder individu zelf om te bepalen wat het leven de moeite waard maakt. Sommige mensen zuipen zich vol, roken een pakje per dag, gaan op hun 50ste dood en hebben een heerlijk leven gehad. Anderen worden 96, maar hebben eeuwig spijt dat ze altijd zo braaf zijn geweest.

Kortom, ik ben erg tegen dit soort regelgeving. Het toont wat mij betreft weer eens aan dat onze overheid niets snapt van de drijfveren van echte mensen. Ik hoop dat er nog een beetje ruimte blijft voor wat ouderwets 'carpe diem'-gevoel!

Sebastiaan van Rijnsoever

Ps. Afbeelding geleend van de Gooi- & Eemlander

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in