Overslaan en naar de inhoud gaan

Valentijnsdag anno 2007

14 Februari is natuurlijk bij uitstek een dag om eens dieper in te gaan op de manier waarop geliefden en geïnteresseerden toenadering…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

14 Februari is natuurlijk bij uitstek een dag om eens dieper in te gaan op de manier waarop geliefden en geïnteresseerden toenadering zoeken. En dat dan specifiek in het huidige mobiele tijdperk. Onderzoek in de VS door brengt uitkomst. Daaruit blijkt 33% van de ondervraagden via SMS met zijn/haar date of partner communiceren en is voor 28% flirten een reden om SMS te gebruiken.

related partner content for mobile comes here

Dat is niet zo veel, denk ik dan, als rechtgeaard SMS-er. Maar nog los van het volume, de redenen die vervolgens in het rapport worden genoemd zijn minstens leuk. Dus, nog een paar uitkomsten:
17% Geeft aan per SMS onder (achteraf) minder gewenste dates uit te komen
12% Gebruikt SMS-jes als gespreksopener
8% Heeft wel eens een relatie beëindigd door grof en/of onbeschoft gedrag per SMS
5% Belt tijdens een date wel eens een andere potentiële partner
7% Claimt dat zijn/haar date wel eens een ander 'potentiële kandidaat' heeft gebeld (die bovenstaande 5% doet het dus wel vaker)
6% Keurt zijn/haar date aan de hand van de mobiele telefoon die hij/zij gebruikt

Cijfers waar een socioloog ook weer een heel mooi verhaal van kan maken. Fraaie uitsmijter is de volgende. Onder de daters wordt SMS in 59% van de gevallen gebruikt om met de date in kwestie te communiceren. Binnen het segment getrouwde daters ligt dit percentage op 30%....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in