Overslaan en naar de inhoud gaan

Recessie? Verhoog het marketingbudget!

Bezuinigen is doorgaans het devies als de economie in een dal zit. Toch is er veel voor te zeggen om de marketinguitgaven juist te verhogen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met spotjes en advertenties waarin Rowan Atkinson als blunderende geheim agent de hoofdrol speelde, trotseerde Barclaycard de recessie van de jaren negentig. Deze extra investering in marketing legde het bedrijf bepaald geen windeieren: het geld dat voor de campagne was uitgetrok-ken werd binnen de kortste keren driedubbel terugverdiend. Het lijkt misschien tegenstrijdig, maar méér spenderen in tijden van krapte is bijzonder lucratief. Hoe dat komt? Adverteren is meestal een stuk goedkoper als het met de economie wat minder goed gaat. En omdat de marketingactiviteiten van de meeste merken dan op een lager pitje worden gezet, kan wie wél flink uitpakt een flinke voorsprong nemen op de concurrentie en bovendien een aardige kortetermijnwinst opstrijken. Dat Barclaycard niet de enige is die in deze stelling gelooft, bewees ook sieradenmerk Signet, dat vlak na de aanslag van 11 september op het WTC in New York aankondigde zijn marketingbudget met elf procent te verhogen. Lang niet iedereen ziet zo'n stap als een blauwdruk voor succes. Sommigen vinden het zelfs tamelijk ongepast wat Signet doet. 'Het ruikt naar opportunisme', aldus John Pratt van het Chartered Institute of Marketing.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: Marketing Week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in