Overslaan en naar de inhoud gaan

Tips om winst te maken

Wordt het echt de hoogste tijd dat uw directmarketingcatalogus geld oplevert? Volg dan de onderstaande adviezen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zijn van die periodes dat het er even echt op aan komt. De catalogus moet geld opleveren, en wel nu! Zeven tips voor krappe tijden.

related partner content for mobile comes here

1. Jaag niet naar prospects.

De eerste deal met een klant kost meestal veel tijd en is daardoor niet winstgevend. In tijden van nood is het dus verstandig even geen energie te steken in nieuwe klanten.

2. Stop met testen.

Testen betekent dat een deel van de mailings weinig oplevert. Wanneer er dus absoluut geld verdiend moet worden, is het beter om (tijdelijk) terug te vallen op methoden die hun waarde al hebben bewezen.

3. Hou de voorraad krap.

Zorg ervoor dat er net voldoende is om de klanten te kunnen bedienen.

4. Introduceer even geen nieuwe producten.

(Dit advies geldt uiteraard niet voor de modebranche!)

5. Put uit het bestaande foto-archief.

Fotografie en kleurcorrectie kosten handenvol geld.

6. Stuur minder mailings naar minder winstgevende segmenten.

7. Neem de telefoon op!

Het is ongelofelijk hoeveel orders er verloren gaan als gevolg van onbeantwoorde telefoontjes.

Bron: Direct Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in