Overslaan en naar de inhoud gaan

And the winner is ...

De (Duitse) Merk Awards 2001 zijn toegekend. Procter & Gamble sleepte met zijn chipsmerk Pringles de prijs voor het beste nieuwe merk in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jury vond dat Procter & Gamble met de lancering van Pringles de chipsmarkt voorgoed heeft veranderd. Chips zijn een 'snack voor alle gelegenheden' geworden. Met een tweetraps-marketingcampagne - trefwoorden: plezier, aansluiten bij de tijdgeest, sociale integratie en groepsgevoel - werd Pringles gepositioneerd: eerst als snack voor trendgevoelige jongeren, daarna ook voor volwassenen en kinderen. Met groot succes: binnen een jaar waren de voornaamste concurrenten ingehaald. Skoda-auto won in de categorie 'beste herlancering'. Met als motto 'De wedergeboorte van een vergeten merk' presteerde de Volkswagendochter wat niemand voor mogelijk had gehouden: een metamorfose van goedkoop Tsjechisch merk naar Europees kwali-teitsmerk. De Skoda-campagne maakt deel uit van de meer-merkenstrategie die Volkswagen tegenwoordig hanteert. Andere prijswinnaars waren Hugo Boss met zijn parfumlijn, in de categorie 'merkuitbreiding', en de liefdadigheidsactie Sorgenkind die zichzelf omdoopte tot 'actie Mens' en een speciale prijs kreeg toegekend.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in