And the winner is ...
De jury vond dat Procter & Gamble met de lancering van Pringles de chipsmarkt voorgoed heeft veranderd. Chips zijn een 'snack voor alle gelegenheden' geworden. Met een tweetraps-marketingcampagne - trefwoorden: plezier, aansluiten bij de tijdgeest, sociale integratie en groepsgevoel - werd Pringles gepositioneerd: eerst als snack voor trendgevoelige jongeren, daarna ook voor volwassenen en kinderen. Met groot succes: binnen een jaar waren de voornaamste concurrenten ingehaald. Skoda-auto won in de categorie 'beste herlancering'. Met als motto 'De wedergeboorte van een vergeten merk' presteerde de Volkswagendochter wat niemand voor mogelijk had gehouden: een metamorfose van goedkoop Tsjechisch merk naar Europees kwali-teitsmerk. De Skoda-campagne maakt deel uit van de meer-merkenstrategie die Volkswagen tegenwoordig hanteert. Andere prijswinnaars waren Hugo Boss met zijn parfumlijn, in de categorie 'merkuitbreiding', en de liefdadigheidsactie Sorgenkind die zichzelf omdoopte tot 'actie Mens' en een speciale prijs kreeg toegekend.
<#FONT SIZE=1>Bron: Absatzwirtschaft<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid