Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola trekt merken voorlopig terug bij FCB

Coca-Cola brengt haar account van 25 miljoen dollar voor Dasani water en haar Powerade sports drink account (60 miljoen dollar) voorlopig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dasani gaat weer terug naar Berlin Cameron & Partners in New York, Powerade komt weer terecht bij Wieden & Kennedy in Portland. Afgelopen maand besloot Coca-Cola de meeste merken onder te brengen bij bureaus van de Interpublic Group, inclusief FCB. Dat bureau had echter ook al het Aquafina- en Gatorade-account (Pepsi-merken). Pepsi spande een rechtzaak aan om vier FCB-medewerkers die al op deze merken werkten te verhinderen dat ze ook voor de Coke-merken gingen werken. De rechtbank stelde Pepsi in het gelijk, maar besliste ook dat FCB wel voor de Coke-merken mag gaan werken. Volgens een woordvoerder van Coca-Cola gaan de accounts terug naar FCB als het bureau en Pepsi de zaak helemaal hebben afgehandeld, aldus Adage.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in