Overslaan en naar de inhoud gaan

30 procent van de dotcoms loopt gevaar

30 procent van de dotcoms loopt het risico binnen een jaar failliet te zijn als de marktomstandigheden niet drastisch wijzigen. Dat blijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het percentage winstgevende bedrijven in de Internet 150 index daalde van 38 procent eind 2000 naar 24 procent in de eerste helft van 2001. Ook het gemiddelde cash burn rate verslechterde: van 17 maanden naar 11 maanden. De aandelen in de dotcomsector zijn het afgelopen jaar gemiddeld 80 procent in waarde gedaald, en de totale merkwaarde in de sector is gedaald van 200 miljard Euro eind 2000 naar 54 miljard in 2001.Hoewel de toekomst er voor een flink deel van de sector niet rooskleurig uitziet, wisten de 25 best presterende Europese internetbedrijven hun positie te consolideren. Ze deden het zelfs beter dan de FTSE 100 en verloren maar een fractie van hun waarde.

related partner content for mobile comes here

Internet 150 is een studie van cash burn rates en koersontwikkelingen van de 150 belangrijkste beursgenoteerde Europese internetbedrijven en wordt elke drie maanden uitgevoerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in