Overslaan en naar de inhoud gaan

'Peuters vallen voor Mac-verpakking'

De beroemde ‘M’ van fastfoodketen McDonald’s blijkt op veel peuters en kleuters een onweerstaanbare invloed te hebben. Amerikaanse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het onderzoek, gepubliceerd in het tijdschrift Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, kreeg een groep drie- tot vijfjarige kinderen ieder vijf paren identieke voedingsmiddelen te eten. De helft daarvan zat in een McDonald's-verpakking, de andere helft was merkloos verpakt. Op die manier kregen de kinderen fastfood maar ook gezondere producten voorgeschoteld.

related partner content for mobile comes here

Van de ouders werd aanvullende informatie gevraagd, bijvoorbeeld hoe vaak het gezin bij McDonald's at. In 80% procent van de vergelijkingen kozen de kinderen voor het voedsel in de verpakking van de fastfoodketen. Vooral kinderen in de peuterleeftijd die dikwijls bij McDonald's eten of meerdere televisies in huis hebben, bleken vaak voor de bijl te gaan. (EVMI)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in