Personeel bepaalt merktrouw


Brand experience is een van de nieuwste toverwoorden in de marketing. Een excellente ervaring met een merk is de beste garantie voor klantentrouw. Die ervaring strekt zich uit over alle touch-points waar merk en consument elkaar tegenkomen, maar de emotionele binding van klanten met een merk hangt toch voor het grootste deel af van de manier waarop het persoonlijke contact verloopt met degenen die dat merk verkopen.
De medewerkers dus. Zij bouwen een relatie op met de klant, en niet de CRM-softwaresystemen, de websites en de advertenties. Het is dus zaak om het personeel zó te trainen dat het:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDit zijn de noodzakelijke voorwaarden. De extra impuls komt echter van iets wat niet uit het hoofd te leren is: het engagement van de medewerkers. Oftewel de identificatie met het merk, en de creativiteit en inzet om die aan de klant over te brengen.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid